BARCELONA-Xerrada per a adults “AC i expectatives”
Quines són les expectatives que es generen entorn de les AC?
Tenir altes capacitats (AC) sovint porta associada la càrrega d’haver de demostrar-ho. Es generen expectatives per part de l’escola, de la família, de la societat en general i fins i tot per part d’un mateix. I succeeix en totes les direccions: la família espera resposta de l’escola mentre l’escola busca en l’alumne certa conducta i rendiment.
La visió popular associa les AC a persones sempre motivades, que ho volen aprendre tot, són perfeccionistes, tenen autonomia i maduresa i rarament cometen errors. La diferència entre aquesta idea i la realitat és tan gran que inevitablement aboca a frustracions i decepcions.
Reflexionarem sobre les expectatives que envolten l’etiqueta «AC» per reconstruir-les, impulsant el suport a aquests infants i adolescents des d’una visió positiva però realista.
Conferència a càrrec de Maria Beltrán Jiménez:
- Psicòloga experta en altes capacitats
- Coordinadora del servei de psicologia del Centre Kepler
- Forma part del GTAC, grup de treball d'altes capacitats, del COPC.
Data: 4 de novembre, de 17h a 19h
Lloc: Ateneu l’Harmonia
Preu:
- Socis: gratuït
- No socis: 10€
Per a qualsevol dubte, podeu contactar amb nosaltres a fanjacbcn@gmail.com
Tornem a tenir llibres de FANJAC, amb explicacions sobre les AC i estratègies per a l’escola, que els podreu comprar a l’entrada, a 10€.